RSS

Články

Míchání tlumičových olejů

Pokud memáte přesně ten typ vidlicového oleje, který udává výrobce nezoufejte. Převážná většina tumičových olejů je volně míchatelná. Je třeba si uvědomit, že neplatí lineární poměr míchání viskozit tudíž neplatí ,že 50% 20W a 50% 10W = 15W! Pro míchání olejů různých viskozit platí logaritmický vztah.

Obecně se dá říct, že když smícháte dva díly oleje hustšího a jeden díl řidšího, získáte přibližně olej se střední viskozitou. Například smíchám-ĺi  dva díly oleje 20W a jeden díl oleje 10W, získam olej 15W. Pro přesné určení poměru je třeba postupovat podle vzorců a tabulek.

Do vzorce vsupují veličiny viskozity v cSt a konstanta K, která se liší podle pracovní teploty oleje. Pro jednoduchost jsem vypracoval formulář, kde si můžete jednoduše výslednou viskozitu vypočítat. Viskozitu udávejte pro teplotu 40°C, což je pracovní teplota vidlicových olejů.

Olej ve vedlicích měňte pravidelně přibližně po 10.000 Km. Prouděním přes úzké utovory ve vidlicích ztrácí olej svoiji viskozitu a tím dochází k omezení tlumícího účinku vidlic. Polymery obsažené ve vidlicových olejích se při práci vidlice doslova stíhají na kradší řetězce. Dalším důležitým aspektem je to, že ve vidlicích vzniká otěr, který se zadržuje v oleji. Otěr slpolu s olejem vytváří jemnou brusnou pastu, která může po určité době začít vydírat pouzdra vidlic.

V našem eshopu nabízíme motocyklové tlumičové oleje značky Bell Ray. Při výměně postupujte podle manuálu pro daný typ motorky. Důležité je dodržet správné nastavení hladiny oleje ve vidlicích. Hladina oleje by měla být nastavena přesně, jinak dochází ke změnám progrese tlumiče. Pokud si sami na výměnu tlumičového oleje netroufáte, můžete výměnu svěřit do rukou moto servisu.

Aplikace pro výpočet poměru míchaného oleje

Dílčí oleje

Tabulka Viskozit tlimičových olejů

V tabulce níže nůžete nalézt viskozitu v cSt pro daný olej. Hodnoty jou orientační. Přesnou hodnotu cSt je potřeba zjistit z katalogového listu výrobce oleje.

Olej Typ cSt @ 40C cSt @ 100C Vikozitní Index
         
HONDA Fork oil 5 17    
HONDA Forl oil 10 35.2    
         
YAMAHA KYB 01 15.6 3.45 150
YAMAHA G5 17.7    
YAMAHA G10 33.2    
YAMAHA G15 47.3    
         
SUZUKI L01 15.5    
SUZUKI W-15 16.8    
SUZUKI G10 33.3    
SUZUKI G15 47.7 47.7    
         
KAWASAKI KHL-15-10 15.3    
KAWASAKI G5  17.9    
KAWASAKI G10 33.9    
KAWASAKI G15 49.5    
         
         
SHOWA SS-05 15.7    
SHOWA SS-7 16.6 3.77  
SHOWA SS-8 36.8    
SHOWA SS-15 20    
         
 KAYABA G10S 37.2    
 KAYABA G15S  55.2    
 KAYABA G30S  116.1    
         
WHITE POWER #5 22    
WHITE POWER #7.5 33.4    
WHITE POWER #10 48.1    
WHITE POWER #15 67.8    
         
         
         
Castrol Fork Oil 5 Fork & Shock Oil 15   150
Castrol Fork Oil 10 Fork & Shock Oil 32   150
Castrol Fork Oil 20 Fork & Shock Oil 68   150
Castrol Fork Oil S 2.5 Fork & Shock Oil 6.8 2.25 150
Castrol Fork Oil S 5.0 Fork & Shock Oil 15 3.74 150
Castrol Hyspin Hydraulic fluid      
         
Ohlins 1302-01 Front Fork Fluid #2 Extra Light 7    
Ohlins 1311-02 Front Fork Fluid #5 Light 15    
Ohlins 1309 Made by Soki Front Fork Fluid - Road & Track 19    
Ohlins 1310 Front Fork Fluid #10 Medium 22    
Ohlins 1315 Front Fork Fluid #15 Medium/Heavy 35    
Ohlins 1320 Front Fork Fluid #20 Heavy 50    
Ohlins 1305 Front Fork Fluid #5 Synt 17    
Ohlins 1310 Front Fork Fluid #10 Synt 22    
Ohlins 1315 Front Fork Fluid #15 Synt 31    
         
Ohlins 1302 Front Fork Fluid #2 7    
Ohlins 1311 25mm cart kit Front Fork Fluid #4 15    
Ohlins 1310 Front Fork Fluid #5 22    
Ohlins 1315 Front Fork Fluid #10 35    
Ohlins 1320 Front Fork Fluid #15 50    
Ohlins 1325 Front Fork Fluid #20 99    
Ohlins 1309-31 Front Fork Fluid - Road & Track 43 19    
Ohlins 00105 Shock AbsorberFluid 28    
Ohlins 01303-01 Off Road RacingShock Fluid - syn 18    
Ohlins 01306-01 race 07 Shock Absorber Fluid-race spec 07 14    
         
Bel-Ray HVI 3wt Shock Oil 11 3.85 296
Bel-Ray HVI 5wt Shock Oil 19.5 6.66 300
Bel-Ray HVI 10wt Shock Oil 33.5 10.00 306
Bel-Ray HVI 15wt Shock Oil 49 13.90 297
Bel-Ray High Performance Fork Oil 5 W Fork Oil 17.1 4.10 146
Bel-Ray High Performance Fork Oil 7 W Fork Oil 29 5.20 110
Bel-Ray High Performance Fork Oil 10 W Fork Oil 33 5.90 123
Bel-Ray High Performance Fork Oil 15 W Fork Oil 53 7.50 103
Bel-Ray High Performance Fork Oil 20 W Fork Oil 73.5 9.50 106
Bel-Ray High Performance Fork Oil 30 W Fork Oil 105 12.00 104
         
Silkolene Maintain Fork Oil light 5 w Fork Oil 22.3 4.40 106
Silkolene Maintain Fork Oil Medium10 w Fork Oil 34.9 7.05 169
Silkolene Maintain Fork Oil Intermediate 15 Fork Oil 48.45 8.50 153
Silkolene Maintain Fork Oil Heavy 20 Fork Oil 67.7 8.75 101
Silkolene Maintain Fork Oil Extra Heavy 30 Fork Oil 105 11.64 101
Silkolene PRO RSF 2.5wt Fork & Shock Oil 13.6 5.80 464
Silkolene PRO RSF 5wt Fork & Shock Oil 26.7 9.50 372
Silkolene PRO RSF 7.5wt Fork & Shock Oil 37.19 11.50 322
Silkolene PRO RSF 10wt Fork & Shock Oil 47.36 13.70 303
Silkolene PRO RSF 15wt Fork & Shock Oil 92.95 19.50 235
02 Silkolene Racing Fork Fluid Fork Oil 17.94 5.27 260
05 Silkolene Racing Fork Fluid Fork Oil 43.18 9.48 212
         
Motul Shock Oil Shock Oil 16.1 6.20 400
Motul Factory Line - very light Fork Oil 15 3.50 112
Motul Factory Line - light Fork Oil 18 4.00 121
Motul Factory Line - light/medium Fork Oil 24 4.90 131
Motul Factory Line - medium Fork Oil 36 6.40 130
Motul Fork Oil Expert - light Fork Oil 17.9 3.90 112
Motul Fork Oil Expert - medium Fork Oil 35.9 6.00 112
Motul Fork Oil Expert - medium/heavy Fork Oil 57.1 8.30 116
Motul Fork Oil Expert - heavy Fork Oil 77.9 10.10 111
         
Maxima Racing Shock Fluid - Light Shock Oil 13.9 5.20 378
Maxima Racing Shock Fluid - Medium Shock Oil 20.8 7.30 349
Maxima Racing Shock Fluid - Heavy Shock Oil 28.9 9.40 334
Maxima Racing Fork Fluid 85/150 5wt Fork Oil 15.9 3.50 150
Maxima Racing Fork Fluid 125/150 7wt Fork Oil 26.7 5.40 151
Maxima Racing Fork Fluid 165/150 10wt Fork Oil 32 6.30 151
Maxima Racing Fork Fluid 235/150 15wt Fork Oil 46 8.50 154
Maxima Fork Oil 5wt Fork Oil 15.9 3.50 150
Maxima Fork Oil 10wt Fork Oil 32 6.30 151
Maxima Fork Oil 15wt Fork Oil 46 8.50 154
Maxima Fork Oil 20wt Fork Oil 65.6 12.90 201
         
ELF Moto Fork Oil Syn 2.5 W Fork & Shock Oil 18 4.00 121
ELF Moto Fork Oil Syn 5 W Fork & Shock Oil 23.3 4.80 130
ELF Moto Fork Oil Syn 10 W Fork & Shock Oil 45.4 7.60 135
         
Rock Oil SVI 2.5 Fork & Shock Oil 10 4.00 250
Rock Oil SVI 5 (01) Fork & Shock Oil 22 5.30 200
Rock Oil SVI 7.5 Fork & Shock Oil 24 6.80 250
Rock Oil SVI 10 Fork & Shock Oil 32 6.50 170
Rock Oil SVI 15 Fork & Shock Oil 48 9.00 160
Rock Oil SVI 20 Fork & Shock Oil 68 10.70 140
         
Golden Spectro Cartridge Fork Fluid - Very Light  85/150 Fork Oil 14 3.40 150
Golden Spectro Cartridge Fork Fluid - Light 125/150 Fork Oil 26 3.40 150
Spectro SPL ultra light Shock Oil 10.4 4.40 385
Spectro SPL very light Shock Oil 26.4 9.90 400
Spectro SPL light Shock Oil 47.27 16.76 381
Spectro SX 400 Shock & Fork Fork & Shock Oil 20.9 8.90 400
Spectro Fork Oil 5w Fork Oil 21.7 4.40 119
Spectro Fork Oil 10w Fork Oil 32.8 5.60 111
Spectro Fork Oil 15w Fork Oil 45.6 7.20 119
Spectro Fork Oil 20w 20 Fork Oil 65 8.90 110
Spectro Heavy Duty Fork Oil - Type E Fork Oil 64.9 8.90 385
Spectro Heavy Duty Fork Oil - Heavy Fork Oil 141.2 14.10 400
         
Morris Lubricants Fork & Shock Oil 22.9 7.70 350
Morris Lubricants Fork & Shock Oil 56.6 13.70 252
         
Klotz KL-505 Fork & Shock Oil 23.8    
Klotz KL-510 Fork & Shock Oil 32    
Klotz KL-515 Fork & Shock Oil 42    
         
Putoline HPX 2.5 Fork & Shock Oil 6.74 3.01 458
Putoline HPX 5.0 Fork & Shock Oil 22.5 5.07 162
Putoline HPX 7.5 Fork & Shock Oil 33.7 6.77 164
Putoline HPX 1.0 Fork & Shock Oil 50.1 8.64 151
Putoline HPX 15 Fork & Shock Oil 67.5 11.20 159
Putoline HPX 20 Fork & Shock Oil 99.4 14.60 155
Putoline HPX 30 Fork & Shock Oil 150 14.60 95
         
Motorex Racing Racing SD-1 Shock Oil 14.8 3.50  
Motorex Racing Fork Oil 2.5 Fork Oil 15.2 4.40 222
Motorex Racing Fork Oil 5.0 Fork Oil 21.8 5.50 209
Motorex Racing Fork Oil 7.5 Fork Oil 29 6.80 206
Motorex Racing Fork Oil 10 Fork Oil 32 7.20 200
Motorex Racing Fork Oil 15 Fork Oil 46 8.50 180
Motorex Racing Fork Oil 20 Fork Oil 68 9.10 110
         
Torco Racing Shock Fluid - Light Shock Oil 14.5 4.70  
Torco Racing Shock Fluid - Medium Shock Oil 31.82 9.57  
Torco Racing Fork Fluid - 5 Fork Oil 10.75 4.00  
Torco Racing Fork Fluid - 7 Fork Oil 16.1 5.05  
Torco Racing Fork Fluid - 10 Fork Oil 19.9 5.70  
Torco Racing Fork Fluid - 15 Fork Oil 33 8.40  
Torco Racing Fork Fluid - 20 Fork Oil 43.9 10.40  
         
Shell Advance Ultra 2.5 Shock Oil 8.6 3.60  
Shell Advance Ultra 5 Shock Oil 23.5 5.90  
Shell Advance Fork 5 Fork Oil 21 5.00 153
Shell Advance Fork 7.5 Fork Oil 22 2.90 153
Shell Advance Fork 10 Fork Oil 32 6.40 153
Shell Advance Fork 15 Fork Oil 46 8.20 154
Aero shell 31 Military aero 14.5 3.62  
Aero shell 41 Military aero 14.1 5.30  
Shell Tellus T15 hydraulic oil 15 5.30  
Shell Tellus 22 hydraulic oil 22    
Shell Tellus S (silver bearings) hydraulic oil      
         
Esso Univis J15      
Esso Univis J26      
Dámská cestovní bunda na motorku Road

Damska cestovni bunda na motorku road

Cestujete na motorce? Nezapomeňte na kvalitní motocyklové oblečení i pro dámy. Nemusíte být zrovna řidička, ale i jako spolujezdec myslete na svoji bezpečnost a komfort.

Bunda Road pro dámy

Nabízíme cenově přijatelnou variantu cestovní bundy pro dámy a slečny motorkářky. Bunda má nepromokavou menbránu Polo Tech, takže vás nezastaví ani nepřízeň počasí na cestách.

Cestovni komplet na motorku road

Chrániče

Bunda je v základu vybavena certifikovanými CE chrániči na ramenou a loktech. Jedná se o základní sadu chráničů, která odpovída cenové kategorii této bundy. Bundu je možno dovybavit chrániči vyšší třídy i integrovaným páteřovým chráničem. Bundu se základními chrániči doporučujeme používat na motocyklech a skůtrech do výkonu 35kW, jinými slovy na rychlosti do 100km/h. Pokud máte silnější motorku nebo jezdíte hodně po dálnici, výrazně doporučujeme bundu dovybavit zádovým chráničem nebo používat páteřový chránič samostaný.

Materiál

Bunda je ušita z 600D polyesteru, který ma vynikající odolnost vůči otěru. Materiál je odolný proti teplu, který vzniká při tření o vozovku. Podešev je ušita z jemného polyesteru, který je příjemný na kůži, protialergický. Bunda je vybavena suchými zipy na stažení zápěsí. Cvočky na nastavení šíře paže a možností stažení v pase, aby i v této cestovní bundě vynikla ženská postava.


Cestovní Komplet

Spolu s dámkými cestovními kalhoty Road a cestovními motocyklovými boty Road tvoří bunda výborný komplet pro cestování na motorku. Kalhoty i boty jsou samozřejmě také vybaveny voděodolnou menbránou Polo Tech. Kolení CE chrániče jsou také součástí. Mezi stehny mají kahoty našity protiskluzový vklad, abyste při brždění nebo přidání plynu necestovala na sedadle. Cena kompletu se pohubuje kolem 7000Kč, Bunda samotná stojí 2200Kč. Jak bunda, tak boty jsou vybaveny reflexními prvky.

Pračka na řetěz motorky KettenMax

Slyšeli jste už někdy o pračce na řetěz? Pračka řetězu motorky se jmenuje KettenMax. Je to zařízení, kterým propláchnete řetěz a součaně jej čistíte kartáčema aniž byste museli sundat řetěz z motocyklu.

Mycka retezu motocyklu

Funkce Kettenmaxu

Jak vlastně taková pračka, chtete-ĺi myčka na řetěz motocyklu KettenMax funguje? KettenMax funguje opravdu jako pračka. Jedná se o plastovou krabičku, která obsahuje sadu kartáčů. Zatím co proplachujete čističem řetěz a odplavujete nečistoty z řetězu pryč, sada kartáčů řetěz čistí.

Proč KettenMax?

Odpověď je velmi jednoduchá. Výhodou tohoto řešení je, že je velmi rychlé a ekonomické. V porovnání s ručním čistěním, pomocí kartáče na řetěz je použití KettenMaxu jednoznačně rychlejší a práce je méně namáhavá. Ekonomické proto, že neplýtváte čističem ani mazivem. Použitý čistič se zadržuje ve sběrné nádobě, kde se usazuje kal. Čistič tak můžete slévat a používat stále dokola. Mazivo nanášíte přímo na řetěz, mazivo se roztírá pomocí kartáčů a dostává se do míst, kam patří. To znamená mezi články řetězu. Mazivo tak nestříkáte zbytečně do hadry, ale přímo na řetěz.

Cistic pro pracku na retez kettenmax

Přípravky pro pračku KettenMax

Tým SkotyMoto.cz doporučuje používat přípravky S100, které jsou pro KettenMax přímo určeny. Čistič i mazivo S100 je prémiové kvality. S přípravky S100 a pračkou KettenMax zůstane váš řetěz čistý a namazaný. Tím prodlužujete životnost řetězové sady a neplýtváte výkonem. Sekundární (řetězový) převod tak má daleko menší odpor a vy tak získáte zdarma výkon navíc.

Varování

Rozdrcené prsty

Pokud si nastartujete a budete si točit zadním kolem přes spojku, dbejte na to, aby byl kettenmax na řetěru rovně. Pokud je kettenmax zekřiva, vymačkají se vám kartáče. Nikdy nestrkejte ruce k řetězu nastartované motorky, na které máte zařazeno. Nebyli byste první komu mašina protáhla prsty přes rozetu.

Údržba a čištění propocených rukavic na motorku

Balzam a mydlo na moto rukavice

Víte, jak správně vyčistit propocené a špinavé kožené rukavice na motorku? SkotyMoto.cz vám ukáže jak na to. Motocyklové rukavice, obzvláště v letním období, nasakují pot a pach z rukou. Takto znečištěné rukavice je potřeba čas od času hloubkově vyčistit. Pro čištění kožených rukavic používáme specíální prostředky, které jsou k tomuto přímo určené. V našem článku si ukážeme ůdržbu s produkty Effax, konkrétně Glicerinové mýdlo s balzám na kůži.

Zpenene mydlo na kuzi

Vlozte namydlenou kuku do rukavice

Rukavice na motorku nejprve namočíme a zpěníme mýdlo s trochou vody. Pěnu nanášíme na rukavice přiloženou houbičkou a čistíme rukavice na povrchu. Protože pach a pot se uchovává na vnitřní straně rukavic, je nutné motocyklové rukavice čistit hlavně z vnitřní strany, viz následující obrázek.

Namydlete si pořádně ruku a oblečte si rukavici. Properte rukavice ve vlažné vodě a vmasírujte mýdlo do kůže. Po chvilce na sebe mýdlo naváže špínu z rukavic. Jakmile začne špína odcházet z rukavic, pořádně vyčištěte rukavice pod tekoucí vodou a znovu naneste mýdlo na vnitřní stranu rukavice. Takto čištěte rukavice, dokud nepřestanou být slizké.

Umyjte rukavice z venku

Při praní rukavic buďte opatrní v oblestech švů. Kůže ve vodě změkne a  může se snadno stát, že se šev uvolní nebo vytrhne úplně. Jelikož se jedná o mechanické poškození rukavic, nelze takto poškozené rukavice reklamovat.

Odchazejici spina

Suseni rukavic na motorkuMotocyklové rukavice sušte na suchém dobře odvětraném místě. Nesušte na přímém slunci ani v sušičce. Pro rychlejší schnutí můžete rukavice vycpat silnějšími papírovými utěrkami. V žádném případě nepoužívejte noviny, pouští barvu. Před úplným vyschnutím rukavice promažte balzámem Effax. Moto rukavice nepřemaštěte, hlavě v oblasti dlaně. I zde platí, že méně znamená někdy více.

Pokud už jsou vaše rukavice v natolik špatném stavu, že už jej nelze vyčistit, nezbývá nic jiného, než se poohlédnout po nových. Od toho jse tu také my. Váš tým SkotyMoto.cz vám rád poradí s výběrem. V nabídce máme jak sportovní kožené rukavice na motorku, tak cestovní textilní rukavice s menbránou , stylové rukavice pro choperáky i pro motocross. Pokud máte jakýkoliv dotaz napište nám.

Věříme, že tento článek byl a je pro vás přínosem. V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat nebo pište přímo do diskuze pod tímto článkem.

Děkujem váš tým SkotyMoto.cz